Drömmar

I natt hände det igen, dock var inte drömmen lika frustrerande som den förra. Jag har alltid trott att det vi drömmer är något aom existerar. Oavsett om det är att vi som är en annan människa i samma liv som oss eller om det är i ett annat. För ungefär ett halv år sedan drömde jag, vad jag trodde var en sjuk dröm om att min lägenhet brann till grunden och vad jag skulle försöka rädda och inte. Dagen efter ringer min moster och berättar att det brunnit i deras hus. I natt drömde jag att det var extremt oväder med sjukt stora vågor. Idag ska ett stort oväder dra in över Sverige och Västmanland. Jag vet inte hur man ska tolka sina drömmar men någon betydelse måste de ha?

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag tror definitivt att drömmar har betydelse, troligtvis på olika plan med olika syfte men i mångt & mycket tror jag att det handlar om bearbetning & information på ett medvetet & omedvetet plan.



D.v.s. din hjärna bearbetar intryck den har fått som du kanske inte är direkt medveten om (i&med att den samlar fler intryck än vad vi kan notera), vilket visar sig som information du kan ha nytta av vad gäller ditt liv. Sedan finns även aspekten om vi på något vis är 'sammankopplade' med det mesta, & att du kan få en föraning om saker som kan ske i din omgivning (olyckor & väder ex.), just eftersom 'allt är samma'.



Jag har skrivit ett utförligt inlägg om några av mina tankar om drömmar, om du är intresserad är det ett tips :)



http://jungeljerta.blogspot.com/2011/05/drommar.html



Tycker egentligen att det är lite löjligt med kommentarer där någon ska länka ett inlägg i sin blogg, det skriker reklam anser jag, men det känns faktiskt som en naturlig förlängning på min kommentar istället för att jag skriver en hel roman här :D

2011-07-09 @ 19:52:06
URL: http://Jungeljerta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0