Stora Beslut

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Hatar all denna vetenskap som högskolan innehåller. Jag vill ha något konkret att gå på, inget flum flum. Jag fattar nada, allt är bara så himla luddigt. När jag dessutom är antagen till butikschefsutbildningen som bara är konkret står jag i valet mellan utbildningarna. Jag har världens förutsättningar här i Örebro gällande boende precis vid skolan, extra jobb m.m. Allt handlar bara till slut om vetenskapen. Varför ska den existera? Ska jag ta tre tunga år med dryg läsning eller ett år med konkret fakta? Det är ett stort beslut jag måste ta och det är snart! Jag brukar sällan lyssna på min magkänsla som ofta är rätt så vad ska jag göra denna gång? Lyssna på magkänslan som säger mig att detta är fel val eller köra på utifrån de förutsättningar jag har?
Jag blir tokig av att inte veta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0